الصفحة الرئيسية
عن الكلية
نبذة عن الكلية
العميد
الهيكل التنظيمي التفاعلي
الجوائز والاعتمادات
الخطة الاستراتيجية "ابتسامة"
إدارة الكلية
الوكالات
وكاله الكلية للشؤون التعليمية
وكالة الكلية شطر الطالبات
وكالة الكلية للدراسات العليا والبحث العلمي
وكاله الكلية المدير لمستشفى الأسنان الجامعي
وكالة الكلية للتطوير
اللجان التابعة لعمادة الكلية
الأقسام العلمية
قسم علوم الفم التشخيصية
قسم طب و جراحة اللثه
قسم أحياء الفم
قسم استعاضة الفم والوجه والفكين
قسم جراحة الفم والوجه والفكين
قسم علاج الجذور ولب الأسنان
قسم إصحاح الأسنان
قسم تقويم الأسنان
قسم طب أسنان الأطفال
قسم الصحة العامة للأسنان
إدارة الكلية
الغايات و الأهداف
التعليم
برامج بكالوريوس
برنامج الامتياز
الدراسات العليا
برامج البورد السعودي
المرافق التعليمية
البحث العلمي
مستشفى الأسنان الجامعي
خدمة المجتمع
بيت الخبرة
الملفات
اتصل بنا
دليل المنسوبين
عربي
English
عن الجامعة
القبول
الأكاديمية
البحث والإبتكار
الحياة الجامعية
الخدمات الإلكترونية
صفحة البحث
كلية طب الأسنان
تفاصيل الوثيقة
نوع الوثيقة
:
مقال في مجلة دورية
عنوان الوثيقة
:
Comprehensive Dental Care Course. An Integrated Approach to Undergraduate Clinical Dental Training-The Jeddah Faculty of Dentistry Model
Comprehensive Dental Care Course. An Integrated Approach to Undergraduate Clinical Dental Training-The Jeddah Faculty of Dentistry Model
لغة الوثيقة
:
الانجليزية
المستخلص
:
Some of the major objectives of any undergraduate denial curriculum are to provide the students with basic and clinical knowledge necessary for general dental practice and to lay die foundation for future academic and oostgraduate training in any of the dental specialities. Criticai evaluation of dental school curriculum all over the world have been undertaken in the past few decades on che relevance of the denial curriculum co the needs of the society and '-he future academic pursuit of the graduates. In some instances, it has been shown chat the traditional method of speciality based method do not prepare graduates either professionally or administratively for general denial practice. One method of providing such training is through an integrated dental training program in which total patient care is the focus. This report is on the course design and our experience on the Comprehensive Care Course (CCC) at the Faculty of Dentistry, King Abduiaziz University, Jeddah. Some of the cases treated by the students during the course would also be presented. Our observations are that the students are better prepared for their internship and general dental practice. Their ability to prepare for and present academic and clinical materials to audiences is also improved. We, therefore, conclude that the programme is a useful method for achieving the overall goal of the undergraduate dental curriculum.
ردمد
:
0
اسم الدورية
:
المجلة السعودية لطب الأسنان
المجلد
:
8
العدد
:
1
سنة النشر
:
1996 هـ
1996 م
نوع المقالة
:
مقالة علمية
تاريخ الاضافة على الموقع
:
Sunday, December 9, 2007
الباحثون
اسم الباحث (عربي)
اسم الباحث (انجليزي)
نوع الباحث
المرتبة العلمية
البريد الالكتروني
طارق الخطيب
Al-Khateeb, Tarek
باحث
ماجستير
tlalkatid@kaau.edu.sa
الملفات
اسم الملف
النوع
الوصف
Comprehensive Dental Care Course.pdf
pdf
الرجوع إلى صفحة الأبحاث